27 feb. 2013

a-England Tess d'Urbervilles / Grön Onsdag

Redan [grön]onsdag; tiden bara rusar iväg! Idag blir det ett mörkt mossgrönt lack från a-England; Tess d'Urbervilles. Jag skaffade lacket på a-Englands 2-årsjubileum som de flesta vet fick en bitter eftersmak då det visade sig att krångliga Storbritannien inte längre tillät "farligt gods" som nagellack för internationell transport. Därför har detta lack fått resa en lång väg; från England via Frankrike och sedan till Sverige. Jag har som vanligt använt mig av a-Englands bas- och topplack och endast ett lager av Tess. Det är möjligt att Sminkan fick en dud av det här lacket för jag upplevde inga problem när jag lackade, det blev bra täckning och jämnt resultat på första försöket. Formulan är något tjockare än andra lack från märket men det störde inte alls. Här har vi henne alltså; Tess d'Urbervilles

// Today I'm wearing the lovely Tess d'Urbervilles from a-England. It's a deep moss green with subtle golden/olive glassfleck-y shimmer. I love it! //











5 kommentarer:

  1. Fining! Jag har inget ur kollektionen, önskar nämligen att de var bara liiite mindre svarta ^^

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint, men håller med Andrea om att de är lite för svarta...

    SvaraRadera
  3. Tackar! Jag var rädd för att det skulle vara lite för "svart" men det är verkligen grönt! De andra färgerna tror jag är mörkare/mindre framträdande så jag är glad över mitt val. Bilderna är tagna i det dagsljus som fanns kvar vid 16-tiden så ni får tro mig när jag säger att det var finare "live" :)

    SvaraRadera
  4. Jag hade ju mest problem med Tess av alla de här lacken när jag målade men jag gillade den bäst sen också. Färgen är finast. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönt är ju grönt liksom! Men jag tror de kanske har "spätt" den lite, min bara gled på nageln och la sig tillrätta som en mossa ungefär :)

      Radera