28 feb. 2013

Revolution - Call of Duty Black Ops 2 map pack

Äntligen blir det lite spel här på bloggen; som ni kanske förstått är jag intresserad av gaming så det är dagens ämne. Sedan ca 5 år tillbaka spelar jag Playstation3 spel; främst Call of Duty-serien; världens mest säljande FPS (first person shooter) som finns till PC, Xbox och PS3. Första gången jag höll i handkontrollen var det komplett kaos men väldigt snart kände jag att "ja, det här är KUL!". 
Call of Duty (CoD) har två skaparteam; infinity ward (som ger oss Modern Warfare-serien) och treyarch (ansvarar för Black Ops samt World at War). Det senaste spelet i serien är Black Ops 2 och idag kom dess första add-on som bjuder på nya kartor och ett nytt vapen. Det är lite julafton för mig alltså! 

Man kan ha olika åsiker om det moraliskt korrekta i att älska spel som handlar om krig, jag låter alla ha sina tankar kring det och kommer inte att ursäkta mina egna. 

Om jag hade lyckats med min YouTube render så hade det legat ett filmklipp här som ni hade fått se men jag får nöja mig med att peta upp en bild från dagens första trevande steg på de nya banorna. 

// Enjoying the new map pack for CoD BLOPS2; Revolution, launched today! //



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar