21 mars 2013

Butter London - Dosh

Det här skulle egentligen ha varit ett rosa inlägg men det får bli nästa vecka; nu kör jag vidare med grönt! Dagens gröna lack är ytterligare ett från butter LONDON; det heter Dosh och har glassfleck-finish. Färgen är svårbeskriven; först tänkte jag på äpplen, sedan ärtpuré och till sist landade jag vid träsk. Vi kan kalla det äppelträsk-grön. Två lager har jag på bilderna, lacket torkar helt plant och är lättmålat med bra formula. Jag kan inte säga om jag älskar eller hatar det; det går åt båda hållen faktiskt! Jag har fotat i olika ljus och även korrigerat lite då det var otroligt svårt att fånga färgen på bild.

// Wearing butter LONDON Dosh which is a pea/apple/swampy green with silvery glassflecks; two coats applied problem-free but I'm not sure if I hate or love this... //






2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du är kluven. Jag kände precis likadant när jag packade upp CG Budding Romance häromdagen. De är nästan lika i nyans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ser härlig ut tycker jag; lite knepig färg att bära men till rätt kläder (typ svart) tycker jag såna här "fulsnygga" nyanser funkar bra!

      Radera