2 apr. 2013

Autism Awareness Day - Midnight Mambo

Idag är det internationella dagen för Autism Awareness; vad översätter man egentligen det här ordet till på svenska? Jag får fyra toppresultat som alla passar in; medvetenhet, uppmärksamhet, kännedom, kunskap. Det saknas resurser och forskning om hjärnan; som med så mycket annat finns det för "lite" pengar att tjäna i förhållande till den forskningsinsats som krävs. Autism och autistiska störningar kan man läsa mer om här samt hos Autism & Aspergerförbundet och hos Autismforum

Jag bär Sephora by OPI - midnight mambo; det är ett himmelsblått lack med massvis av små silverskimmer, silverglitter och större prismatiska glitterpartiklar. Två lager lack ger fin täckning med en ganska "sandig" yta; jag la Seche Vite ovanpå och toppade det med a-England The Shield för att få fram ordentlig glans. 

De två första bilderna är tagna i dagsljus; den tredje är fotad med blixt och korrigerad; den fjärde är till för att visa hur vissa sjukdomar och skador inte alltid syns på utsidan men finns där ändå. 

// Wearing Sephora by OPI - midnight mambo for Autism Awareness Day. This is a sparkly blue with silver glitter and larger holographic specks. It needs a good dose of Seche Vite to feel smooth to the touch but it's worth it! The final picture is to illustrate how mental health issues are not detectable just by looking at someone; I used the X-ray filter to showcase this. //






4 kommentarer:

  1. Fint lack för en fin sak! :)

    SvaraRadera
  2. Vilket snyggt lack. Jag missade totalt den här dagen, men jag opererades igår så det kan vara en orsak. Men jag har ju en bonusdotter med Aspergers syndrom så det känns verkligen som ett viktigt ämne att uppmärksamma. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas att allt gick bra och att du kryar på dig snabbt. Jag har vänner som har fått Asperger/autism-diagnoser först i vuxen ålder så jag tyckte det kändes viktigt att vara med på ett hörn.

      Radera