3 apr. 2013

Nubar Verde - grön onsdag

Grön onsdag idag! Karin visar färgskiftande grönt idag; härligt! Jag har valt ett lack från Nubars "venetian glass"-kollektion; Verde. Visst passar namnet perfekt, även om jag tyckte det var ofantligt svårt att fota och återge färgen korrekt. Det gröna har ett guldskimmer i sig; men även en blyertsgrå underton som vägrade krypa fram i kameran; jag har lekt lite med redigering för att försöka få med allt som händer. Formulan kändes lite tunn och knepig; första lagret visade kala fläckar lite här och var men med andra lagret jämnades det ut. 

// It's Green Wednesday today at Vacker & Underbar and I'm wearing Nubar Verde; from the Venetian Glass collection. It's beautiful but very hard to capture correctly in pictures. //





8 kommentarer:

  1. Vilken underbar grön! Älskar grönt och detta är så läckert!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönt passar ju till allt dessutom :)

      Radera
  2. Det här var helt i min stil. Superfint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det här är lättare att få tag i än systerlacket Edyta från Zoya (och billigare för oss i sverige) så jag slog till. Men nu är jag ju himla nyfiken på Zoyan också förstås... :)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Förlåt att jag missade dig förra veckan... Länkade in dig nu! Ursnyggt lack! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men Karin! Det är mitt fel som är så sen med mina länkar, jag ska planera om lite med mina gröna poster så du slipper vara uppe och länka kl 23.59 :)

      Radera
  5. Det här var ett fint ett! Lite mörkt för att jag själv skulle bära det.

    SvaraRadera