22 maj 2013

Gina Tricot - Petrol / grön onsdag

Kan knappt fatta att det redan är onsdag igen! Det är såklart en grön sådan tillsammans med Vacker & Underbar (läs gärna det förträffliga inlägget om feminism, mycket läsvärt!) och dagen till ära har jag lackat med det grönblåa Gina Tricot 15 Petrol. Lacket täcker med ett lager men av gammal vana la jag på två. Överlacket är Seche Vite, inte för att Petrol behöver överlack; det torkar precis lika glansigt utan! Formulan är som en dröm, det är som smör som flyter ut perfekt på nageln. Det stora problemet med det här lacket är borttagningen; det färgar ALLT i sin närvaro; naglar, nagelband, handfatet...Jag tog bort det innan det ens fått sitta en timme då jag vet sedan tidigare att det här lacket missfärgat mina naglar. Om man planerar lite och använder det någon period då man har andra mörka lack i följd så är det ett problem man kanske kan ha överseende med men just nu är jag inte på humör för sånt trassel. Färgen är underbar; djupt grönblå - petrolgrön om man nu ska vara teknisk - och jag önskar verkligen jag hade kunnat fånga den bättre på bild. 

// Green Wednesday again! I'm wearing Gina Tricot 15 Petrol and love the deep teal-green colour. The formula is flawless and the shine is incredible, even without top coat. The big issue with this polish is the horrible staining properties; I would recommend wearing this only if you follow up with other dark shades. The colour is near impossible to capture in photos; it is prettier in person! //






9 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg! Både bra och dåligt med högpigmenterade lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag älskar färgen men jag tror den får vila en stund; i höst när de mörka vampiga lacken dyker fram så kommer jag nog vara sugen på det här igen :)

      Radera
  2. Jättesnyggt! Dock inget jag kommer köpa om det missfärgar :) /Rebecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen urtrist när det blir så; men jag kan istället rekommendera Illamasqua - Muse eller Essie - Go Overboard...bägge är lite mer blåtonade men man får samma känsla; det är snygga 1-coaters bägge två!

      Radera
  3. Tack så mycket! =))
    Väldigt fint lack! Trist att det missfärgar så mycket bara...

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Visst är den! Den är lite mer grön i verkligheten; det var stört omöjligt att få 100% bilder (känns ofta så!)

      Radera
  5. Snygg färg, fina bilder. Synd att det missfärgar. Dubbla lager underlack nästa gång kanske hjälper?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer det där problemet att när man löser upp det så sprids det liksom som om det hade något slags övernaturlig kraft; fick stå och rengöra undersidan av fria kanten med en spetsig tops för att få bort all färg...

      Radera