10 juli 2013

Viva La Diva 56 neon green / grön onsdag

Grön onsdag igen! Här kommer väldigt inkorrekta bilder på ett grönt jellylack; Viva La Diva 56. Fantasifullt namn, eller hur! Jag har fått lacket i present så jag har tyvärr ingen aning om det finns tillgängligt i butik nu, vilken kollektion det kan tänkas tillhöra eller vad det kostar. Lacket är mycket mer livfullt än vad mina bilder kunde visa; det är ett intensivt smaragd/gräsgrönt jelly med väldigt mycket djup och nästan lite svärtade kanter... Tre lager la jag på, två hade räckt om man hade stått ut med lite mer synlig kant, men jag ville se hur färgen utvecklade sig så det fick bli ett extra lager. Formulan var bra, mjuk och följsam, inga problem vid lackandet. Torktiden var ovanligt snabb för att vara jelly. Jag tycker det är underbart snyggt, men ta inte mitt ord för det; försök få tag i detta lack - det är verkligen finare i verkligheten! 

// Green Wednesday again and I'm wearing 56 by Viva La Diva. This is a deep grass green jelly with an almost blackened look to the edges. I'm wearing three coats in the pictures; which sadly do not depict the colour accurately. I really like this shade, it has nice depth! // 









Det här lacket har efter vissa efterforskningar av fina Rebecka fått ett namn; neon green. Och numret är 56 - inget annat! 


5 kommentarer:

  1. Det där var ju en himla läcker färg!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tack! Den är ännu finare i verkligheten, jag tror den skulle vara döfin till pond manicures t.ex. :)

      Radera
  3. Vilken läcker grön nyans. :-)

    SvaraRadera