12 aug. 2013

Essie - Lapiz of Luxury / blå måndag

Någon gång ska ju vara den första, så nu hoppar jag på Blå Måndag som för tillfället drivs av Nail Me. Jag vill börja med att be om ursäkt för det bedrövliga skicket på mina nagelband, jag har haft ledigt från allt inklusive nagelvård...så de har inte fått så mycket kärlek som behövs, däremot har jag fått tid med nära och kära så vi får ta det goda med det onda helt enkelt. 
Essie - Lapiz of Luxury har jag bytt till mig i fina gruppen Lacka-Byt på Facebook. Det är en förgätmigej/himmelsblå skönhet, lättlackad krämformula som täcker i två lager. Som vanligt har jag a-England bas- och topplack. Den här åker rakt upp på favoritlistan! 

// This is my first post on a Blue Monday, currently hosted by Nail Me
I'm wearing two coats of Essie - Lapiz of Luxury which is a blue colour cross somewhere between summer skies and forget-me-nots. I found it applied easily and non-streaky. Perfect for summer! //











Sista bilden är med blixt, som jämförelse. / Last pic with flash for comparison purposes. 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Den är finare i verkligheten! :)

      Radera
  2. Mjuk och trevlig nyans på lacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är en av Essies bättre krämlack, både nyansen och formulan är trevliga!

      Radera